Göteborg dag 2

Hey!
Nu är jag och Jonna hemma från en låång shoppingtur!! Har köpt ytterligare lite linnen, ett skärp till och en stooor sticka tröjja! Har även köpt våra halloween dräkter! Super! hihi.

Bröderna Lanai, David, Simon ochb Jens kom också upp och gjorde oss sällskap idag :) Och vi åt på Lydia´s dinner igen! Tacco buffé är ju bara så gott :) Det har varit en jätte mysig dag !!

Stötte också på Emelie och Erik när vi gick på stan :) Det enda som jag har hittat och inte köpt än är, en nagelpenna och ett par blommga skor, få se om det blir mitt i morgon kanske, åker ju inte hem förrän på eftermiddagen så vi ska gå på dom lite "udda" gatorna, dom som ligger lite avsides och bara är såå mysiga att trava runt på :) Hiih.

Måste bara berätta om en grejj till! Igår vid fem ungefär när vi hade hämtat ut vår inlåsta packning på stationen och skulle ta spårvagnen hem till Karin (Jonnas faster där vi bor) Så gick vi på spårvagnen och skulle betala hos chaffören längst fram, men han var ju inte från sverige och kunde absolut inte svenska, så när vi stog där med pengana i handen och skulle betala så bara vifftade han på händerna och ville inte ta emot det och vi fattade ju inte vad han sa och han fattade inte vad vi sa, så vi gick och satte oss, och när vi har åkt ett tag så kommer det fram en kvinna( inte heller från sverige) och säger ngt som vi inte riktigt förstår så hon förtydligar det med Biljettkontrollant!! Vi bara vafan(?) Så vi gick en trevlig liten avgift på 1200 för att vi inte hade någon biljett! Fy fan va sura vi va, vi skulle ju betala med han fattade ju inte , så när satt vi skit förbannade och varsin böterslapp på 1200 kr! Och just då så hatade vi alltiihop, jävla *******(!!) Men så idag så hade vi bestämmt att vi skulle åka till deras kontor och klaga, och vi tänkte absolut inte gå därifrån förän dom hade tagit bort den där jävla bötern, Och det gjort han!! HAHA, men innan oss i kön så stog det två gubbar som hade åkt på samma sak och dom fick minsann betala! Men han tog bort våran böter så vi kunde shoppa hela dagen sen med ett leende på läpparna, och jag kunde även ringa pappa och säga vad som hade hänt, hih Jag gjorde aldrig det igåt för jag hade som sagt bestämmt mig för att jag inte skulle lämna kontoret med böter! hihi där fick dom allt!

Men nu har Sötaste Jonna vart så gullig att hon har gjort Te och varmchoklad medans jag bara har suttit här och berättat om våran (ganska otroliga upplevelse måste jag säga) hihi. Så nu ska jag gå och MYSA! Har även på mig min nya stora gråa stickade tröjja och taight, slappt!! Vi är ju ensamma här i lägenheten också tills i morgon, Hihi:)
Ha en fortsatt bra torsdag, det är ju LOV för fan! !♥

bilden har vart uppe, men jag har ju inga bilder här, och jag tänkte att det ser roligare ut med en bild! :) ♥

Send me a comment!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0